سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبیر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
درباره

نوای دل وبلاگ لبهای زخمی
پارس تولز ابزار وب
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها

روش های برخورد با عشق نا پایدار نوجوانی


در ادامه بحث عشق و روابط ناپایدار دختر و پسر در دوره نوجوانی در این جلسه به روش های برخورد با مسئله می پردازیم. ابتدا باید عرض کنم عشق پاک و خالصانه بین دو انسان بالغ قابل احترام و حتی وسیله ای برای تکامل معنوی و رسیدن به خداست . در افسانه های کهن سرزمین ما عشق لیلی و مجنون یا شیرین و فرهاد و غیره هیچ وقت از نوع ناپایدار مورد بحث ما نبوده است (و خدای نا کرده دوستان بحث بنده رو بعنوان دشمنی با عشق تلقی نکنند بلکه بنده روش های برخورد خودم با مشکل مراجعانم را که برای رهایی خود و خانواده شان از معضلات عشق احساسی و زود گذر نوجوانی مراجعه می کنند بازگو می کنم).متاسفانه در جامعه ما تحقیق در این زمینه ها محدود است و بنده فقط میتوانم حدس بزنم که کمتر از 5 درصد عشق های نوجوانان منجر به ازدواج و تشکیل خانواده در جوانی و بزرگسالی می شود. با توجه به سه نمونه ذکر شده در پست قبلی تنها چیزی که از این جریان عاید دختر یا پسر نوجوان می شود افت تحصیلی ، افسردگی ، تغییر مسیر زندگی خود و حتی گاهی خانواده می باشد که میتوان با تدابیر مناسب نوجوانان را در گذر سالم از این مرحله بحرانی یاری نمود.



 


شرایط برخورد با مسئله
1.      اگر این رابطه با آگاهی خانواده طرفین و متناسب بودن سایر شرایط و شناخت کافی و اطمینان صد درصد طرفین و خانواده از ازدواج در آینده ، صورت گرفته نیاز به برخورد ندارد.
2.      اگر این رابطه بدون هدفی خاص و اتفاقی و پر کردن اوقات فراغت و همرنگ شدن با سایرین و از روی هوس و میل جنسی و انگیزه های زود گذر شکل گرفته و نتیجه آن قابل پیش بینی است باید روشی برای ترک آن تدارک دیده شود.
3.      باید توجه داشت میل و علاقه و روابط دختر و پسری امروزی نوجوانان بصورت یک مشکل رفتاری و عادت نامطلوب در می آید که برای رفع آن باید برنامه ترک عادت تنظیم گردیده و با نظارت یک فرد آگاه به مورد اجرا در آید. (با توجه به اینکه در اکثر موارد مشکل دو طرفه می باشد طرف دیگر حاضر به کنار آمدن با مسئله نمی باشد و چه بسا مشکلات جدی پیش آید)
4.      قبل از شروع به کار باید موضوعات انگیزه ترک مسئله ، اعتماد به نفس و اراده کافی نوجوان برای مقابله با مشکل حل و فصل و تقویت گردد.

مرحله اول:
ابتدا صادقانه به این سوالات در مورد خودتان پاسخ دهید
1.      من خودم در کنترل افکار و رفتار خودم در سن ........... تا چه حدی توانایی دارم؟
2.      اعتماد به نفس من در چه حدی است؟(توضیح دهید)
3.      آیا سرنوشت و آینده من دست خودم هست یا دیگران؟(توضیح دهید)
4.      من برای حل مشکل خودم به حمایت های ....................... نیاز دارم.
5.      اراده من برای تصمیم گیری و اجرای تصمیمات خودم ..................... است.
6.      من می توانم – نمی توانم با برنامه ریزی اشتباهات و عقب افتادگی های گذشته ام را جبران نمایم.
7.      به نظر من عشق میان دو نفر نتیجه یک اتفاق و تصادف ساده است – نیست ، که اگر این اتفاق در موقعیت زمانی و مکانی دیگری اتفاق می افتاد الآن عاشق کس دیگری بودم.
8.      به نظر من عشق میان دو نفر نتیجه سر نوشت است - نیست.
9.      به نظر من عشق میان دو نفر اولین و آخرین تصمیم است – نیست .
10.  ضرب المثل قدیمی (ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است ) را قبول دارم – ندارم.
11.  این جمله "بزرگترین عشق رسیدن به کمال و همان خداوند است و عشق دنیوی ابزار آن می باشد" را قبول دارم – ندارم.
12.  با این جمله "انسان بعد از عقد و ازدواج هم می تواند عاشق همسر و فرزند خود باشد .یعنی بعد از ازدواج هم عشق شکل می گیرد" موافقم – مخالفم.

مرحله دوم:
پاسخ های خود به سوالات فوق را با یک مشاور یا فرد آگاه در جریان گذاشته و سعی کنید بطور منطقی و دلایل موجه به پاسخ های مثبت برسید. اگر پاسخ هایتان بعد از راهنمایی و مشاوره هنوز منفی میباشد به نتیجه ای نخواهید رسید و اگر پاسخ هایتان تا آخر کار با دلیل و منطق مثبت باقی بماند مطمئن باشید در ترک عشق ناخواسته توفیق خواهید یافت.

مرحله سوم:
هرگاه به پاسخ های مثبت سوالات فوق رسیدید کار شما تازه شروع شده است.
1.      سعی کنید سرگرمی جدیدی برای پر کردن جای خالی طرف در فکر وذهن خود تدارک ببینید.
2.      تمامی مسیر ها به سمت طرف مقابل را مسدود نموده یا تغییر دهید.
3.      دلایل منطقی خود جهت ترک رابطه را به طرف با احترام ذکر کرده و به تدریج رابطه را قطع کنید.
4.      مواظب باشید از چاله رها شده و به چاه نیفتید یعنی جای خالی یک رابطه عشقی را با شروع دیگر ( به این فکر که اینبار مشکلی پیش نمی آید) پر نکنید.
5.      ترک این رابطه نیاز به مراقبت بالینی دارد. از یک بزرگتر کمک بگیرید تا به اعمال و رفتارتان کنترل داشته باشد یا چند روز یکبار به یک مشاور گزارش عملکرد بدهید (مانند اکثر مراجعان بنده) و بازخورد و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.
6.      زود دلسرد و مایوس نشوید با داشتن صبر و تحمل و تداوم برنامه به نتیجه مطلوب خواهید رسید و بتدریج در سایر زمینه های زندگی رشد قابل ملاحظه ای خواهید داشت.
7.      این کار با توجه به شدت روابط در عرض سه هفته تا سه ماه نتیجه خواهد داد به شرط اینکه تداوم برنامه حفظ و مراقبت بالینی به همراه داشته باشد



یکی دو روز پیش گذرم به یک وبلاگی خورد به نام ( صور اسرافیل )   نوشته آقایی که خودشو طلبه معرفی کرده به نام (دلسوخته) . مطلبی با عنوان ( بخونید و خودتون قضاوت کنید ) نوشته بود که درباره یکی از مصاحبه ها و نظرات فقهی آیت الله صانعی بود . اولش با یک شور و هیجانی از قول امام خمینی (ره) نوشته بود که : علمای اسلام به داد اسلام برسید ، رفت اسلام ؛ بعد هم متن مصاحبه آقای صانعی را نوشته بود و بعد هم نوشته بود : امام کجاست تا دوباره به خاطر این فتاوا دوباره فریاد بزند که علمای اسلام به داد اسلام برسید ، رفت اسلام . ( البته ظاهراً به خاطر تذکر مدیر پارسی بلاگ این قسمتها رو حذف کرده و فقط متن مصاحبه رو باقی گذاشته )


وقتی متن نوشته این آقا رو خوندم مثل همیشه و من باب فضولی  رفتم به صفحه پیامهای اون پست . نفر اول نوشته بود : دوست من سلام . فکر می کنم ما اجازه نداشته باشیم با دانش اندک خودمان نظر یک مرجع و مجتهد را زیر سوال ببریم و به او ایراد بگیریم که چرا اجتهاد کرده ای ! یه کم منصف تر باشیم . هر چند که می دانم شما دلسوخته ای ایشان هم جواب داده بود : علیک سلام . اجتهادم حدو مرز داره ، نه اینکه درست در مقابل ایات قران و روایات اجتهاد کند.


تا اینجاش درست به نظرم می رسید تا این که به اولین پیام دوستم حاج آقا سرای اندیشه برخوردم ، شما هم بخونین :


 بسم الله الرحمن الرحیم


برادر بزرگوارم سلام


اجازه بدید قبل از هر چیز عرض کنم که بنده از مقلدان حضرت آیت الله صانعی (دام ظله ) نیستم و اعتقادی هم به مطلق گرایی ندارم و بگویم که عادت ندارم در چنین منازعاتی وارد شوم اما با خواندن نوشته دور از انتظارتان سکوت را تاب نیاوردم . پس خواهش می کنم تا انتهای مطلب را با دقت و البته بدون این که برادرتان را به چیزی متهم نمائید مطالعه بفرمائید .


نمی دانم شما چقدر با مبانی اجتهاد و اصول آن در اسلام آشنایی دارید اما خوب است بدانید آنچه ایشان درباره سن بلوغ دختران فرمودند مستند روائی دارد و تنها مشکلش این است که در میان فقهای عظیم الشأن اسلام ( ادام الله اظلالهم ) غیر مشهور است اما این بدان معنا نیست که چنین فتوایی از مصادیق اجتهاد در برابر نصوص قرآنی باشد چراکه در قرآن هیچ نصی برای تعیین سن تقویمی تکلیف دختران یا پسران وجود ندارد و در روایات هم ایشان - بنا به دلائلی که در جزوه فقهی منتشر شده در همین زمینه توضیح داده اند - هیچ روایتی را نص در این موضوع ندانسته اند . غیر از این که ایشان در همان رساله عملیه خودشان و هم در سایتشان تصریح کرده اند که مسئله حجاب دختران قبل از سن بلوغ شرعی هم لازم است و دیگر این که فتوایشان را هم هرگز پس نگرفته اند و اساساً مگر می شود فتوا را با مخالفت دیگران ( ولو سایر مراجع بزرگوار ) پس گرفت .


در مورد برابری دیه زن و مرد و امثال این ها هم بهتر بود جزوه های فقهی تحلیلی ایشان را که در هر موضوعی به صورت مجزا و به طریق علمی به تحلیل روایات و آراء فقهاء بزرگوار و تبیین ادله فقهی نظریه خود پرداخته اند مطالعه می فرمودید تا در پاسخ دوستمان نمی فرمودید : اجتهاد حد و مرز دارد نه اینکه درست در مقابل آیات قرآن و روایات اجتهاد کند .


نمی گویم آنچه اندیشه اجتهادی ایشان است درست است و یا غلط . اساساً حیات اندیشه فقهی شیعه به همین نقدهای علمی و فقهی است و حتماً نقد علمی و اجتهادی آراء آیت الله صانعی هم از این مقوله مستثناء نخواهد بود اما میان نقد عالمانه و پرخاشگری غیر عالمانه و غیر منصفانه فاصله طولانی وجود دارد .


نمی دانم شما به خاطر دارید یا نه ؟!‏اما من درست به خاطر دارم که وقتی امام (قدس الله رمسه ) فتوای معروف شطرنج و خرید و فروش آلات موسیقی را صادر فرمودند برخی از فقهای بزرگوار چه غوغا و واویلایی راه انداختند و فریاد وا اسلاما سر دادند و اگر موقعیت سیاسی امام نبود دوباره کاسه آب فرزندانش را آب می کشیدند . کافی است سری به صحیفه امام بزنید و نامه آیت الله قدیری را در این باره بخوانید .


در خصوص مرجع تقلید شدن یا امام جماعت شدن یا مسئله شهادت دادن خانمها و ... ، بد نیست کتاب ( زن در آینه جمال و جلال ) حضرت آیت الله جوادی آملی ( دام ظله العالی ) را هم مطالعه بفرمائید .


برادرم ، اخلاص و درد دینتان را می ستایم اما هرگز روش نقدتان را بر نمی تابم .


کاری نکنیم که قبح اهانت به مرجعیت - به هر بهانه ای که باشد- بشکند. 


از شما انتظاری بیش از این می رفت .


در پناه مهربان عالم سربلند باشید .


یا حق


---------------------------------------------------


بعد از خوندن نوشته ایشون و جوابی که آقای دلسوخته براشون نوشته بود ( که البته بعداً با فاصله زمانی کوتاهی به دلیلی که خواهید فهمید پاکش کرد ) متوجه چند و چون ماجرا شدم . اصلا کاری به آقای صانعی نداشتم و حقیقتش ایشون رو زیاد نمی شناسم اما از نوشته حاجی خودمون خیلی خوشم اومد ، به نظرم متین و منطقی بود. این شد که ما هم برای اظهار فضلم که شده   - و البته کمی لج  به خاطر جواب پرتی که به رفیق ما حاجی اندیشه داده بود - براشون نوشتیم :


سلام


من متن شما رو خوندم . نظرات دوستان را هم خوندم . این علی آقای آدمک درست مثل خودته . تعصبی و بی منطق . نظر این حاج آقای سرای اندیشه رو هم خوندم با پاسخ شما . خدائیش حرف بدی نزده اما شما حرف اون بابا رو هم نفهمیدی تا چه برسه به حرف آقای صانعی . جوابت اصلا با نوشته های اون جور در نمی آید . خلاصه حالم از این همه تعصب و تند روی که به اسم حمایت از اسلام و مراجع و اینا صورت می گیره به هم خورد . شما ها که تحمل دو جمله مخالف را ندارین و به جای اینکه با دلیل و منطق حرف بزنین فقط زور می گین و بد و بیراه لطفا سنگ اسلام و اهل بیت را به سینه تون نزنین .


 


بعد از مدتی رفتم ببینم کامنتم عمومی شده یا نه ؟ که خوردم تو دیوار . خوش انصاف کامنت ما رو که عمومی نکرد بمونه ، جواب منم نداد .  داشتم نا امید برمی گشتم که چشمم به دومین پیام حاج آقا سرای اندیشه خودمون خورد که نوشته بود :


بسم الله الرحمن الرحیم


دوست من سلام


از این که پاسخ مدیریت ( و نه جواب من ) را نوشتید ممنونم .


آنچه در پاسخ فرمودید نشان از این دارد که کلام برادرتان را درست درنیافته اید. اصراری هم ندارم که بیش از این روی این مورد با شما جدل کنم و قضاوت میان این دو دیدگاه را به مخاطبینتان وا گذار می کنم چرا که:


در خانه اگر کس است یک حرف بس است


برادرم ، میان مرحوم آیت الله شریعتمداری و منتظری و آیت الله صانعی فاصله ای به وسعت زمین تا آسمان است . شما را به خدا قدری متین تر و با تقوا تر بیاندیشید و بنویسید .


اگر گفتم حیات فقه شیعه به نقد فتاوای علماست و فتاوای آیت الله صانعی هم مستثنی نیست بدان معنی نیست که به قول شما ( هر کس از راه برسد و یک فتوایی بدهد ) بلکه بدین معناست که هیچ نظر فقهی از هر فقیه بزرگواری هم که باشد از مصونیت برخوردار نبوده ، مطلق انگاشته نشود و مورد بررسی عالمانه قرار گیرد .


غیر از این که آیت الله صانعی هر کسی نیست . زمانی که برخی آیات عظام امروز ( حفظهم الله ) هنوز در سطح اجتهاد مطرح نبودند ایشان به حکم امام راحل (قدس الله سره ) عضو فقهای شورای نگهبان بودند و نیز از اعضاء شورای عالی قضائی ( که لابد می دانید بنا به قانون باید مجتهد باشند ). حتا به خاطر دارم که یکی از چهل مجتهدی که در آغاز رهبری مقام معظم رهبری ( دام ظلّه ) به اجتهاد ایشان شهادت داده بودند - تا شبهه یک شبه آیت الله شدن ایشان رابرطرف کنند - همین حضرت آیت الله صانعی بودند پس سابقه اجتهاد ایشان بیشتر از این حرفهاست که بخواهید چنین بی پروا بنویسید هر کسی بیاید و فتوایی بدهد .


باز هم تکرار می کنم به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که نظرات فقهی ایشان را مطلقاً قبول دارم بلکه می خواهم بگویم سیره حضرتعالی و آنانی که چون شما می اندیشند را قبول ندارم .


به این که فرمودید : اجتهاد حد و مرز دارد ، معتقدم اما بر این باورم که به صرف این که ما فتوایی را مخالف ظواهر آیات شناختیم حق نداریم بدون بررسیو نقد عالمانه ادله فقهی صاحب فتوا چنین ساده و راحت و بی هیچ استدلالی او را به مخالفت با نص آیات الهی متهم کنیم .


خداوند به من و شما و همه مسلمین تقوای بیشتری مرحمت فرماید .


 


و ایشون هم جواب مرقوم فرموده بود که : سلام . چقدر ایشونو بالا می برید . مثل اینکه شما از هیچی خبرندارید.


----------------------------


حالا این حرفها رو زدم که چی ؟ فکر کردین می خوام از رفیقم طرفداری کنم ؟ نه به خدا ! فقط دلم می خواست این دو تا قرائت از اسلام را براتون کنار هم بذارم تا شماها خودتون قضاوت کنین و به پرسشای  من جواب بدین که چرا جوانان ما روز به روز از طلبه ها و اسلام اونها فاصله می گیرند ؟ به من بگین کدوم طرز فکر و برخورد ، برخورد دینیه ؟ اینها که هر دو طلبه هستند ! هر دو ادعای دینداریشون میشه !  من جَوون بدبخت باید اسلام کودومو قبول کنم ؟ کدوم قرائت این دو تا آخوند با دین خدا و پیغمبرش نزدیک تره ؟ این وسط من باید چه گِلی به سرم بگیرم ؟ اثش کی راست می گه ، حق با کیه ؟


آقا یکی جواب بده من دارم دیووووووووووووووووووووووووووووووووووووونه می شم ؟!!!




 


 سوال:
وچندین سال است خدا را صدا می زنم پس کجاست؟؟؟ماه رمضان ماه استجابت دعا است پس چرا نیست؟ خدا گفته: صدایم کنید تا جوابتان دهم چقدر و چند سال؟
 پاسخ:


در روز جمعه­ای حضرت علی (ع) خطبه بلیغی بیان فرمود. در پایان این خطبه فرمود: ای مردم هفت مصیبت بزرگ وجود دارد که از آنها باید به خدا پناه برد. از دانشمند گمراه، از عابد خسته، از مؤمن گمراه، از ثروتمند ورشکسته، از عزیز خوار شده و از فقیری که مریض گشته است، باید به خداوند پناه برد. در این هنگام مردی برخاست و گفت: راست می­گویی. ای امیرالمؤمنین تو قبله ما هستی هنگامی که به بی­راهه می­رویم و تو نور هستی آن زمان ­که در تاریکی قرار می­گیریم. ولی از تو درباره این سخن خدا می­پرسم که فرمود: «مرا بخوانید تا خواسته شما را بر آورده سازم» چه شده است که ما خدا را می­خوانیم، ولی جواب داده نمی­شود؟! حضرت فرمود: همانا قلب­های شما با هشت خصلت خیانت کرد.
نخست این که شما خدا را شناختید، ولی حقش را همان­گونه که واجب کرده است، ادا نکردید. از این رو این شناخت برای شما سودی نداشت.
دوم این که شما به فرستاده خدا ایمان آوردید، ولی به روش و سیره وی عامل نبودید و شریعت وی را از بین بردید. پس فایده ایمان شما چیست؟!
سوم این که شما قران را خواندید، ولی آن را به کار نبستید. گفتید چشم اطاعت می کنیم، ولی مخالفت کردید.
چهارم این که گفتید از آتش جهنم می­ترسید، ولی هر لحظه با انجام گناهان به آن نزدیک شدید. پس ترس شما کجاست؟!
پنجم این که گفتید مشتاق بهشت هستید و حال آن که هر لحظه کاری می­کنید که شما را از آن دور می­سازد. پس اشتیاق شما کجاست؟!
و ششم این که از نعمت های الاهی بهره­مند می­شوید، ولی شکر آنها را به جای نمی­آورید.
هفتم این که خداوند به شما فرمان داد با شیطان دشمنی کنید و فرمود: «همانا شیطان دشمن شماست پس او را دشمن خود بدانید» ولی شما بدون مخالفت با او دوستی کردید.
هشتم این که تنها عیوب مردم را می­بینید و از عیب­های خویش غافل هستید. شما در حالی که خود به سرزنش کردن سزاوارترید، دیگران را ملامت می­کنید. با این اوصاف کدام دعای شما مستجاب شود؟! شما درها و راه­های دعا را به روی خود بسته­اید از خدا پروا داشته باشید و کارهایتان را درست کنید و باطن خویش را خالص سازید و امر به معروف و نهی از منکر کنید تا خداوند دعاهای شما را مستجاب کند.»[1]
در متون دینی ما دعا عبادت و حتی مغز آن معرفی شده است. اگر در احکام عملی اسلام دقت شود می­بینیم که اکثر آنها مشتمل بر دعاهای فراوانی است. خداوند در قرآن بارها انسان را به دعا کردن فرا می­خواند.
از جمله می­فرماید: «مرا بخوانید تا خواسته شما را بر آورده سازم»[2] یا این که می­فرماید: «اگر بندگانم از من بخواهند من به آنها نزدیک هستم و به دعای دعا کننده پاسخ می­دهم هنگامی که مرا صدا کند، پس از من بخواهید و به من ایمان بیاورید. باشد که هدایت یابید»[3]
دعا اتصال قطره به دریاست. صرف همین ارتباط خودش ارزشمند و اجابت خدا است. چرا که خیلی­ها توفیق همین اتصال را نیز ندارند. همین که انسان به یاد خدا می­افتد و از او می خواهد و به او پناهنده می شود و خود را به درگاه او می­اندازد، عنایت خداست و انسان باید از این بابت سپاسگزار خدای سبحان باشد. خدا می­فرماید: «مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم» یاد کردن ما هیچ سودی برای خدا ندارد. هم یادکردن ما و هم یاد کردن خدا، تنها برای ما سودمند است.
دعا آداب و شرایطی دارد که باید با رعایت همه آنها دعا صورت پذیرد. در خطبه حضرت علی (ع) که پیش از این گذشت به بسیاری از شرائط و آداب دعا اشاره شده است. گروهی نزد امام صادق (ع) آمدند و عرض کردند: ما دعا می­کنیم، ولی مستجاب نمی شود؟! امام (ع) فرمود: «زیرا شما کسی را که به وی معرفت ندارید ، می­خوانید»[4] در حدیثی از امام علی(ع) شناخت مسؤول (خدا) از شرایط دعا معرفی شده است.[5]
گاهی از خدا چیزی را می خواهیم که به ضرر ماست؛ مانند بچه­ای که به علت نادانی چیزی از مادرش می­خواهد که به ضررش است. دراین موقع اگر مادر خواسته ی فرزندش را برآورده سازد، به او ظلم کرده است. در این هنگام هر چند ممکن است، بچه از دست مادرش ناراحت شود، ولی این به نفع خود فرزند است. پیامبر اکرم (ص) می­فرماید: «ای بندگان خدا شما مانند مریض هستید و خداوند مانند طبیب. صلاح بیمار در آن چیزی است که طبیب می­داند و تدبیر می­کند نه در آن چه که مریض می­خواهد آگاه باشید و کارهای خود را به خدا بسپارید تا رستگار شوید.»[6] یا تنها نفع خود را در این دعا می­بینیم و غافل هستیم از این که اجابت این دعا ممکن است به ضرر دیگران تمام شود. خیلی وقت هم دعایمان مستجاب می­گردد، ولی خود متوجه نیستیم. یا در اجابت دعا عجله داریم انتظار داریم همین که دعا تمام شد، مستجاب گردد. در روایت آمده است که دعای موسی و هارون (ع ) در مورد فرعون چهل سال طول کشید تا مستجاب شود.[7]
گاهی اجابت نشدن دعا خودش لطف خداست تا بیشتر توفیق صحبت کردن با خدا را داشته باشیم. امام رضا (ع) می­فرماید: «همانا خداوند اجابت دعای مؤمن را به تأخیر می اندازد؛ زیرا دوست دارد بیشتر صدای بنده­اش را بشنود ولی دعای منافق را زود جواب می­دهد؛ زیرا دوست ندارد صدای او را بشنود.»[8]
یک لحظه نگاه و توجه خدا به تمام عالم و آن چه در آن است می­ارزد. نباید پذیرایی صاحب خانه ما را از خود صاحب خانه محروم کند. «چون که صد آمد نود هم پیش ماست» اگر خود خدا را به دست آوردیم به همه چیز دست یافته­ایم.
پس اگر خیال کردیم که خدا دعای ما را اجابت نکرده است، نباید ناامید بشویم و از رحمت الاهی مأیوس گردیم. ناامیدی از رحمت الاهی از بزرگ­ترین گناهان شمرده می­شود.خداوند می­فرماید: «ای بندگان من که از خودتان غافل شدید از رحمت خداوند ناامید نشوید. همانا خداوند همه گناهان را می­بخشد؛ زیرا او بخشنده و مهربان است.»[9]
مهم­ترین مانع در سر راه اجابت دعا گناه است. امام علی (ع) در دعای کمیل به خدا عرض می­کند : پروردگارا! گناهانی که دعا را محبوس می کند ببخش. بی­ادبی و بی­حیایی است، اگر ما نافرمانی خدا کنیم بعد از او چیزی بخواهیم و توقع داشته باشیم که خدا با گشاده­رویی به خواسته ما جواب مثبت دهد.
گناه به تدریج یقین انسان را به خدا و پیامبر کم می­کند و سبب می­شود که انسان خدا و آیات او را تکذیب کند. قرآن می­فرماید: « عاقبت کسانی که گناه کردند این شد که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را مسخره نمودند.»[10] و بر عکس ، عبادت یقین­آور است «پروردگارت را عبادت کن تا یقین به سوی تو آید.»[11]
دعا اظهار نیاز عبد به درگاه بی­نیاز است. درست است خداوند کریم است، ولی در عین حال حکیم نیز است. جود و کرم خداوند از حکمت او تجاوز نمی­کند. خداوند بخیل نیست او بر طبق حکمت خود به خواسته بنده­اش پاسخ می­دهد نه بر دلخواه عبدش.
خداوند می­فرماید: «اگر خداوند به دلخواه انسان­ها رفتار می­کرد، آسمان و زمین و آن چه در آنهاست نابود می­شدند.»[12] و نیز می­فرماید: «ای بندگان من از دستورهای من اطاعت کنید و به من یاد ندهید که چه چیز برای شما خوب است من خود بهتر از شما می­دانم و من نسبت به بر آورده ساختن مصالح شما بخیل نیستم»[13] انسان باید به وظیفه خود عمل کند خدا کار خود را بهتر می داند.
«ز هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است» خداوند متعال می­فرماید: «همانا کسانی که گفتند پروردگارمان خداست سپس استقامت کردند (بر سر حرف خود ایستادند و پافشاری کردند) فرشتگان را بر آنان نازل می­کنیم که نترسید و ناراحت نباشید. بشارت باد بر شما بهشتی که به آن وعده داده شده­اید.»[14]
------------------------------------------
[1] - مستدرک الوسائل، ج 5، ص 269.
[2] - غافر،60.
[3] - بقره ، 186.
[4] - مستدرک الوسائل، ج 5، ص 191.
[5] - ارشاد القلوب، ج 1، ص 149.
[6] - همان، ص 153.
[7] - مستدرک الوسائل، ج 5، ص 192.
[8] - همان، ص 194.
[9] - زمر، 53.
[10] - روم،10.
[11] - حجر،99.
[12] - مؤمنون،71.
[13] - ارشاد القلوب، ج 1، ص 152.
[14] - فصلت،30.




من می خوام از شما یه سوال بپرسم ! اگه ظلم کسی رو نتونستین تلافی کنین چاره چیه ؟ من نظرم رو میگم شما هم تو بخش نظرات پاسختون رو بیارید تا در نهایت به یک جمع بندی برسیم؛ به نظر بنده در پاسخ به این سوال دست کم دو دیدگاه وجود داره !!! دسته اول پیشنهاد می کنن که لا اقل از اون طرف متنفر شو ! این طوری ممکنه بتونی سر یه فرصت مناسب حالشو بگیری ! یا دست کم به هرکی رسیدی یه ذکر خیری از شخص منفور (بر وزن مذکور) داشته باشی !!!  دسته دوم می گن: اگه بهت ظلم شده خدا برات تلافی می کنه و بهتره دلتو از کینه و این ناجور چیزا پاک کنی . به عقیده اینها ، دنیا عرصه ابتلا و آزمایشه نه تسویه حساب و انتقام . بله خوب اینم حرفیه ! اصلا از اولش هم معلوم بود که کینه ، یعنی حسی که به خاطر ناتوانی برای خالی کردن خشم و غضب تو دل آدم ایجاد می شه ، پاسخ مناسبی به ظلم دیگران نیست . دلیلش هم اینه که این حس مخفی عوارض جانبی زیادی داره ؛ مثلا منجر به حسادت ، قطع رابطه ، آزار و اذیت دیگران یا دشنام ، غیبت ، دروغ ، تهمت و این جور چیزا می شه . حالا اگه خیلی خود نگهدار باشی و هیچ کدوم از این کارارو نکنی بازهم نمی تونی خصلتهای خوبی مثل خوشرویی و تواضع یا ایثار و انسان دوستی رو اون طور که باید از خودت نشون بدی . خوبه بدونیم ریشه کینه ، حسادته که قبلا مفصل در خدمتش بودیم و ! عاقبت کینه توزی هم که معلومه : دشمنی و درگیری و باز هم کینه روی کینه ! «الحِقَد شیمَهُ الحَسَدهِ»1. کینه ورزی اخلاق خصلت حسودان است.  مهمتر از همه آثار بدی که کینه و نفرت رو ما می ذاره ، اون رنجیه که از درون می کشیم . هرچی بیشتر بهش بها بدیم بیشتر سوهان روحمون می شه .  پس حالا نوبت پیدا کردن یه راه چارس . می گن دل باید آینه باشه . چون آینه هیچ تصویر زشت و زیبایی رو تو خودش نگه نمی داره . خوبه آدم نه از چیزی خیلی خیلی شاد بشه و نه خیلی خیلی غمگین و ناامید . چه زیبا فرمودن امام صادق (ع) : «المؤمن یحقد مادام فی مجلسه، فاذا قام ذهب عنه الحقد» 2 کینه مؤمن در همان مجلس است، وقتی از مجلس برخاست کینه اش هم ازبین می رود. با مطالعه آیات و روایات راه حلهای خلاصی از شر کینه سه دسته می شه : یه راه درونی یعنی دل خودمونو  صفا بدیم و آینه کنیم و دو راه برونی یعنی یا با خوش خلقی و مهربونی زمینه پاک شدن دلو مهیا کنیم چون حضرت رسول (ص) هم می فرماید : «حسن البشر یذهب بالسخیمه» 3خوشرویی کینه را می زداید. و یا اینکه همون جا از طرف مقابل انتقاد کینم و به خاطر کار ناپسندش اونو سرزنش کنیم . امام هادی (ع) فرمود: «‏العتاب خیرٌ من الحقد» 4 سرزنش بهتر از کینه توزی است.





[1] . امام علی (ع) ، غررالحکم، حدیث 422



[2] . تحف العقول، ص 310، نظیر این حدیث از آن حضرت: حقد المؤمن مقامه، ثمّ یفارق اخاه فلایجد علیه شیئاً، و حقد الکافر فردهره»



[3] . محجة البیضاء، ج 5، ص 319



[4] . همان




ای جامه به خود پیچیده!


صدایت در گوشم گیره کرده.
تازه فهمیده ام این صدا را سال ها پیش شنیده بودم. قرآن می خواندی و من...
نمی شنیدم, سر می کشیدمش!


یا اَیُّهَا المُزَّمِّل. قُمِ الّیلَ الا قلیلا.


شب زنده دار شده ام و بی خواب.


شب را, جز کمی, به پا خیز.


تو چه شیرین می خواندی. من چه مشتاق می نگریستم. تو نفس حبس می کردی و اوج می گرفتی. من سرخ می شدم و کم می آوردم.
عجب نفسی داشتی!


اِنّا سَنّلقِی عَلیکَ قولاً ثقیلا.


صدا یک دست بود و صاف. ماهرانه خوانده بودی و فریاد شوق شنونده ها:
الله, الله, الله اکبر.
هر چه می خواندی - آیات- به قلب من سرازیر می شد.


چراکه ما به زودی سخنی سنگین به تو القا خواهیم کرد.


قلبم تبدیل به وزنه ایی شده بود که در سینه جایی نداشت. کم مانده بود ترک بردارد!
حتی آن زمان هم بی رحم بودی... . فکر نمی کردی قلب من گنجایش این همه عشق را ندارد؟


اَلسّماءُ مُنفَطِرٌ بِهِ. کانَ وَعدَهُ مَفعُولا.


آخرش ترک خورد... شکست.


و آسمان از هم شکافته می شود, و وعده ی او شدنی و حتمی است.


خجل شدم, بی باک شدم. بزدل شدم, شجاع شدم. ذوب شدم, منجمد شدم. خیس شدم, خاک شدم. بال شدم, زخم شدم.


وَاذکُر ِاسمَ ربّکَ و تَتَبّل اِلیهِ تبتیلا.


رها شدم...
تو صدایت حجت است, اما
                                من بد جور کم آورده ام.


و نام پروردگارت را یاد کن و تنها به او دل ببند.


او
با تو
ترکیب می شود
وعشق
تحصیل می شود.




توصیه های ایمنی در شوهر داری





توصیه‌های ایمنی: هرگز به تملق و دروغ و مکر متوسل نشوید.


یک زن نیرنگ‌باز نمی‌تواند با به‌کارگیری دسیسه، عشق را در وجود شوهرش بیدار کند. به‌محض اینکه شما تصمیم گرفتید شوهرتان را همان‌گونه که هست بپذیرید، دیگر نباید درباره نقشتان به‌عنوان مشاور اصلی او، نگران باشید. او نیازی به اندرز شما ندارد، بلکه او محتاج پذبرش و اعتماد شماست. با صداقت احساس خواهید کرد که فشار بار سنگینی از روی شانه شما برداشته می‌شود، اگر از فشاری که از روی شانه او نیز برداشته می‌شود، سخنی به میان نیاوریم. او شاید شروع به افشای افکار و اندیشه‌هایش برای شما نماید و شاید حتی دقیقاً به‌‌همان طریقی عمل کند که شما می‌خواستید!


پذیرش شوهرتان نخستین گام در راه زنده کردن اوست و گامی است کارساز. این آزادی باعث می‌شود که به‌صورت یک مرد کامل در آید. او توانایی بالقوه یک مرد کامل شدن را داراست، ولی تا وقتی که شما به او اجازه نداده‌اید که او خودش باشد، قادر به رسیدن به آن مرحله نیست. او را بپذیرید، همان‌گونه که امروز هست. نقاط ضعف و قدرت او را بپذیرید.



«... شما شریک زندگی او هستید هم در روزهای خوش و شاد وهم در ناخوشی‌ها و غم‌ها، در داشتن‌ها و نداشتن‌ها، در دوران سخت بیماری و در زمان سلامت و توانایی ... این پیمان شرکت را از همین امروز در قلب خود امضاء کنید.»




شوهرتان را تحسین کنید.


روان پزشکان بیان کرده‌اند که نیازهای اولیه یک مرد، علاوه بر یک عشق جنسی گرم و داغ، پذیرش و تحسین او از سوی همسرش می‌باشد. ما زن‌ها باید این تفاوت مهم بین دو جنس زن و مرد را کاملاً به‌خاطر بسپاریم.


شوهر شما، نظیر بسیاری از مردان، از لحاظ عاطفی شاید به یک جام خالی بماند و شاید عاری از عواطف به نظر برسد که قادر نیست احساسات واقعیش را نسبت به شما ابراز کند. به خاطر بسپارید او در فرهنگی رشد کرده که به او یاد داده‌اند (مرد هیچ‌وقت نباید گریه کند). بنابراین او یاد گرفته که احساساتش را برای خودش نگاه دارد، در حقیقت آن را در خود خفه کند.


عکس2



آیا تاکنون احساس کرده‌اید که وقتی به شوهرتان می‌گویید که چقدر دوستش دارید او به اندازه کافی احساساتی نمی‌شود؟ اما به او بگویید «من تو را تحسین می‌کنم» ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. اگر می‌خواهید او افکار و احساساتش را بیان کند، او را آزاد بگذارید، این کار را باید با پرکردن جام خالی وجود او با «تحسین شخصیت و کارهایش، آغاز کنید، زیرا جام وجود او باید ابتدا لبریز از احساس باشد تا قادر به انتقال احساس و افکارش شود و گرنه تا هنگامی که این نیاز روحیش برآورده نشده است، قادر نیست چیزی را به شما عرضه کند و هنگامی که جام وجودش لبریز شد، حدس بزنید که فوران احساساتش متوجه چه کسی خواهد شد؟ آری همان کسی که این جام را پر کرده است یعنی شما! باید به او احترام بگذارید. واژه احترام بنابر تعریف فرهنگ لغت، به معنای: «حفظ حرمت، تکریم شخصیت، ارج نهادن، ستایش و تمجید» است، نه تملق و چاپلوسی و تحقیر خود در برابر دیگری.


به عنوان یک زن، شما آرزو دارید که مورد عشق و علاقه همسرتان باشید، درست می‌گویم؟ اما، شوهر شما به‌عنوانی یک مرد، آرزو دارد که شما وی را تحسین کنید. زیرا این نخستین نیاز اوست. زنان، نقاط قوتی دارند که این نقاط قوت آنها نسبت به مردان بیشتر است. یکی از این نقاط قوت، همان حس رأفت، مهربانی و بخشندگی است، اصولاً طبیعت زن طوری است که بخشنده است. البته بعضی از زنان از این موضوع ناراحت هستند زیرا فکر می‌کنند که این امر موجب سوء استفاده مردان می‌شود.



«محبت و احترام از مقوله نور و حرارت است و ابتدا کانون شروع آن را که یک قلب لطیف و پاک است روشن و گرم می‌کند و سپس پرتو آن بر وجـود دریافت کننده یعنی همـان کسـی که شما دوستش دارید می‌تابد. هیچ‌کس برای چیزی که به‌دست آورده است پاداشی دریافت نمی‌کند، بلکه، افتخار و پاداش نصیب کسانی می‌شود که کرداری بخشنده و ایثارگر دارند.»



شما دقیقاً همان شخصی هستید که شوهرتان نیاز دارد احساس کند در نظر شما، فردی باارزش و قابل احترام است و در قلب شما جایگاه ویژه‌ای دارد. با شما ازدواج کرد زیرا فکر می‌کرد که شما مناسب‌ترین فرد برای زندگی با او در این دنیا هستید. ممکن است در دنیا بهترین پاداش‌ها را دریافت کرده باشد، ولی بیش از آن او به حمایت و تحسین شما نیاز دارد. یک مرد برای احساس یک زندگی ارزشمند، نیاز به تحسین دارد، و گرنه انگیزه‌های لازم برای تلاش و رشد خود را در صحنه‌های مختلف حیات اجتماعی خویش از دست می‌دهد.



در کنار هر مرد موفق و توانمندی یک زن شاداب و قوی قرار دارد که او را با تمام وجود دوست دارد و صادقانه او را تحسین می‌نماید



اولین دوره المپیک لرها، موسوم به "لرمپیک" با رشته های زیر آغاز شد: - شنای با مانع، - کشتی پروانه، - پرش روی نیزه، - شیــــــــــرجه روی چمن، اسب سواری با سگ گله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــ
خیلی دوست دارم همیشه باهات باشم
ولی باغ وحش که جای من نیست!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــ
میدونی صفای ما پا برهنه ها چیه؟
اینکه ریگی به کفشمون نیست!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــ
اگر مایلید با یک افغانی ازدواج کنید
به نکات زیر توجه کنید
.
.
.
خاک بر سرت ؛ مگه مایلی؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به اندازه ی صداقت پینیکیو رفاقت تام و جری و هوش و ذکاوت پت و مت دوست دارم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــ
تو این مملکت که اینقدر با اعتیاد مبارزه میشه تو چرا نارفیقی کردی و منو معتاد خودت کردی ؟!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــ
فتوای جدید علمای حوزه علمیه اگر یک پسر به دختری بگه قربونت برم عزیزم،20 ضربه شلاق داره!! اگر بگه قربونت برم خوشگلم 70 ضربه شلاق داره!! ولی اگر بگه قربونت برم الهی چون در راه خداست هیچ اشکالی ندارد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــ
پسر خوب چگونه پسری است ؟ پسری که اولا دوست دختر نداشته باشه دوما دوست دختر نداشته باشه سوما دوست دختر نداشته باشه چهارما دوست دختر نداشته باشه ... چون دوست دختر بنای اولیه منحرف شدن این گل های پاک و معصوم است
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــ
دوستان واقعی جواهراتی هستند گرانبها ، که بدست آوردنشان سخت و نگه داشتنشان سخت تر است . پس لطفا در حفظ و نگهداری من کوشا باش !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــ
یارو دستشویی بوده موبایلش زنگ می زنه پسرش بوده می گه : بابا کجایی ؟ می گه یه جایی. پسره می گه: مامان گفت امروز غذا نداریم هرجا هستی نهارتم بخورو بیا !!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــــ
ترجیح میدم روی موتورسیکلتم باشم و به خدا فکر کنم تا اینکه تو کلیسا باشم و به موتورسیکلتم فکر کنم - مارلون براندو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــ
سه راه برای پول درآوردن وجود داره: 1. پدرت برات پول در بیاره 2.پدر مردم رو برای پول دربیاری 3. پدرت دربیاد تا پول دربیاری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــ
برادر عضنفر پشت در اتاق عمل بود پرستار صدا می زنه :
همراه مریض ... عضنفر می گه : .... 09153000
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــ
تعریف دانشجو: موجودى نحیف، عصبى، بى پول و شبیه به انسان! که از تخم مرغ، گوجه و نیکوتین تغذیه می کند و دشمنى عجیبى با کتاب دارد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــ
جملات رمانتیک ویژه پیچوندن : - آرزوی من خوشبختی توست، با من باشی یانباشی فرقی نمیکنه!! - خودم هم نمی دونم چیکار میخوام بکنم.نمیخوام تو بهآتیش من بسوزی!!! - تو هم خوشگلی،هم باهوشی،هم زرنگی.. .آدمهایی خیلی بهتراز من گیرت میاد!! - ما مدلهای ذهنیمون با هم فرق میکنه!! هیچ پروسیجریبرای تلفیق این دو مدل نداریم!! - تاکید مداوم بر برخی جملات شریعتی:"اگرعشق دوام یابد،به ابتذال میکشد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
دیابت لباتم، خراب اون چشاتم، عاشق اون صداتم، بادبون کشتیاتم، دیونه ی نگاتم، روانیه اداتم، دیگه جی میخوای ، بخوای نخوای فداتم ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
یکی به رفیقش می گه : شنیدم تو ظرف شستن به زنت کمک می کنی؟ زن ذلیل! می گه خب مگه چیه . اونم تو رخت شستن به من کمک می کنه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\
توصیه مهم برای جوانان: دوستان واقعی شما بعد از اتمام طرح های رنگارنگ ایرانسل چهره واقعی خود را نشان خواهند داد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
بر اساس جدیدترین تحقیقات ، تنها 20% از مردها عقل دارند! ... مابقی همگی زن دارند
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
فتوای جدید مراجع: به دلیل سرمای بی سابقه و طاقت فرسا ی امسال ،هر آغوش گرمی حلال است!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
دختره به دوست پسرش میگه : تو بعد ازدواج هم منو اینقدر دوست خواهی داشت؟ پسره میگه اگه شوهرت گیر نده آره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
ترکه میره ماشینشو بیمه کنه طرف میگه ایشالله هیچ وقت از بیمتون استفاده نکنین ترکه هم شاکی میشه میگه ایشالله شما هم از این پول خیر نبینین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــ
مشترک گرامی موجودی شما رو به پایان نیست !! اما خفمون کردی چقدر اس ام اس بازی میکنی عجب غلطی کردیم تو رو وارد طرح قرمز کردیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــ


آیا می دانید 90% افرادی که از طرح قرمز
ایرانسل استفاده می کنند ،
از بی خوابی رنج می برند؟!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
به غضنفر میگن:سزاریان یعنی چی؟
میگه: بچه به شرط چاقو!!!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
یارو چاق بوده میخواسته ماشین پژو 206
بخره. میره پشت فرمان بشینه ماشین رو
امتحان کنه، میبینه جا نمیشه، میاد پایین به
یارو فروشنده میگه: این ماشین که یک کمی
تنگه، یک شماره بزرگتر، پژو 207 ندارین؟
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
روز قیامت میشه، یارو رو به خاطر کارهای
خوبی که کرده بوده،می‌اندازنش توی بهشت
یارو همینجور که داشته توی بهشت قدم
می‌زده، می‌رسه به یه تپه خیلی سرسبز،
با حسرت آهی می‌کشه و میگه:
کاشکی گوسفندامو آورده بودم!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -


یارو زنگ میزنه فرودگاه و میگه:
شیراز تا تهرون چقدر راهه؟
کارمنده میگه: یه لحظه،....
میگه: خیلی ممنون و قطع میکنه !
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
معتاده پیغام گیر می خره رو پیغامگیره
می ذاره: هشتم........ولی خشتم !
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
یه کار برات پیدا کردم تو مرغ داریه
کار سختی نیست فقط وقتی مرغ ها رو
سر می برن تو جوجه ها رو دلداری میدی!!!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
تحقیقات نشان داده که فقط 20% مردان
عقل دارد ... ... 80% بقیه زن دارند.
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
شباهت مردها به سیم کارت اعتباری:
1-خیلی ارزونن
2-زیاد اعتبار ندارن
3-دل خوش کنن و
4-کلاست رو اساسی میارن پایین!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
به یارو میگن سخت ترین کار دنیا چیه؟
میگه پر کردن نمکدون، بهش میگن چرا؟
میگه:آخه سوراخ هاش خیلی ریزه!!!
-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -=-=-=-=- =-=-=-=-= -
طبق آخرین اخبار فردا مدارس مقاطع دبستان راهنمایی دبیرستان و پیش دانشگاهی کل کشور تعطیل می باشد . ستاد گسترش شایعات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــ
اگر مثل گاو گنده باشی،میدوشنت، اگر مثل خر قوی باشی،بارت می کنند، اگر مثل اسب دونده باشی،سوارت می شوند.... فقط از فهمیدن تو می ترسند. "معلم شهید دکتر علی شریعتی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
یارو گاوداری داشته، مامور بهداشت میاد میگه به گاوات غذا چی میدی؟ ترکه میگه آت و آشغال! یارو کلی جریمش می کنه. سال بعد میاد میگه چی میدی به گاوات؟ ترکه میگه جوجه کباب، چلوکباب، پیتزا! یارو دوباره کلی جریمش می کنه. سال بعد بازم میاد میگه چی میدی به گاوات؟ این دفعه ترکه میگه والا اول صبح نفری هزار تومن بهشون میدم برن هر چی دوست دارن بگیرن بخورن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
غضنفر داشته هلو میخورده به هسته ی وسطش که میرسه میگه ایول گردو هم داره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــ
دنیا رو بدون خانمها تصور کنید: - بازارها خلوت - پولها اضافه - خیابونها خلوت - شیطون بی کار - مخابرات ورشکسته همه میرن بهشت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
پسره میره خاستگاری بابای دختره میگه مهریه دخترم صد بشکه بنزینه بابای پسره میگه پسرم پاشو بریم یه دختر گازسوز پیدا کنیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
وقتی پیر میشی ممکنه موهاتو از دست بدی یا دندونات بریزه ولی زیبایی هاتو هیچ وقت از دست نمی دی چون آدم چیزهایی که نداره هیچ وقت از دست نمی ده !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاشق شدن مثل دست زدن به آتیش می مونه . پس سعی کن تا وقتی که جراتش رو پیدا نکردی هیچ وقت بهش دست نزنی اما اگه بهش دست زدی سعی کن طاقتش رو داشته باشی که تو دستهات نگهش داری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــ
عشق امانت با ارزشی ست که هر کسی تو قلبش میزاره برای همینه که هر وقت بخوای عشقت رو از کسی پس بگیری باید قلبشو بشکونی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
در جوانی غصه خوردم هیچ کس یادم نکرد ..... در قفس ماندم ولی صیاد آزادم نکرد
آتش عشقت چنان از زندگی سیرم بکرد ..... آرزوی مرگ کردم مرگ هم یادم نکرد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
طبق آخرین اخبار فردا مدارس مقاطع دبستان راهنمایی دبیرستان و پیش دانشگاهی کل کشور تعطیل می باشد . ستاد گسترش شایعات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــ
اگر مثل گاو گنده باشی،میدوشنت، اگر مثل خر قوی باشی،بارت می کنند، اگر مثل اسب دونده باشی،سوارت می شوند.... فقط از فهمیدن تو می ترسند. "معلم شهید دکتر علی شریعتی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
یارو گاوداری داشته، مامور بهداشت میاد میگه به گاوات غذا چی میدی؟ ترکه میگه آت و آشغال! یارو کلی جریمش می کنه. سال بعد میاد میگه چی میدی به گاوات؟ ترکه میگه جوجه کباب، چلوکباب، پیتزا! یارو دوباره کلی جریمش می کنه. سال بعد بازم میاد میگه چی میدی به گاوات؟ این دفعه ترکه میگه والا اول صبح نفری هزار تومن بهشون میدم برن هر چی دوست دارن بگیرن بخورن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
غضنفر داشته هلو میخورده به هسته ی وسطش که میرسه میگه ایول گردو هم داره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــ
دنیا رو بدون خانمها تصور کنید: - بازارها خلوت - پولها اضافه - خیابونها خلوت - شیطون بی کار - مخابرات ورشکسته همه میرن بهشت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــ
پسره میره خاستگاری بابای دختره میگه مهریه دخترم صد بشکه بنزینه بابای پسره میگه پسرم پاشو بریم یه دختر گازسوز پیدا کنیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
وقتی پیر میشی ممکنه موهاتو از دست بدی یا دندونات بریزه ولی زیبایی هاتو هیچ وقت از دست نمی دی چون آدم چیزهایی که نداره هیچ وقت از دست نمی ده !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاشق شدن مثل دست زدن به آتیش می مونه . پس سعی کن تا وقتی که جراتش رو پیدا نکردی هیچ وقت بهش دست نزنی اما اگه بهش دست زدی سعی کن طاقتش رو داشته باشی که تو دستهات نگهش داری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــ
عشق امانت با ارزشی ست که هر کسی تو قلبش میزاره برای همینه که هر وقت بخوای عشقت رو از کسی پس بگیری باید قلبشو بشکونی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
در جوانی غصه خوردم هیچ کس یادم نکرد ..... در قفس ماندم ولی صیاد آزادم نکرد
آتش عشقت چنان از زندگی سیرم بکرد ..... آرزوی مرگ کردم مرگ هم یادم نکرد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــ
یه اسگلی پا میشه میاد تهرون میره سوار تاکسی میشه میگه در بست. راننده هم قبول میکنه. وقتی میاد پیاده شه یه ده تومنی میزاره کف دست راننده و میره. راننده داد میزنه: آقا…بقیه ش؟؟؟ میگه: بقیه ش مال خودت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـ
ای رفیق مهربان هر شب دعایت می کنم گر ندارم ثروتی جانم فدایت می کنم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــ
به یارو میگن ننت چه جوری مرد؟ میگه تابسون بود رو خرپشته خسبیده بود قل خورد افتاد رو کولر ، کولر شکست بعد افتاد رو گلدون ، گلدون شکست بعد افتاد رو ایوون ،ایوون خراب شد دیدیم داره خونه خرابمون میکنه ! با تفنگ رو هوا زدیمش
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
فرا رسیدن سال 2008 میلادی و تولد عیسی مسیح و اغاز تعطیلات سال نو به شما و خانواده محترمتان هیچ ربطی نداره صبر کنید تا عید نوروز
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــ
آنهایی که رنگ پریدگی پاییز را دوست ندارند . نمی فهمند که پاییز همان بهار است که عاشق شده است
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــ
یکی میره پیش خدا میگه : خدایا چرا زنها اینقدر زیبا هستند ؟ خدا میگه : تا شما مردها اونها رو دوست داشته باشید ، بعد میپرسه پس چرا اینقدر احمقند ؟ خدا میگه : آخه اونها هم باید شما مردها رو دوست داشته باشن دیگه! !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــ
شیرینی بوسه غرق بودیم که ناگهان شوری اشک رابر لبانم احساس کردم وفهمیدم که این بوسه جدایی است. 6-دوست دارم یه سنگ بردارم و روی اون بنویسم:دلم برات تنگ شده و اونو محکم بکوبونم توی سرت تا بفهمی که فراموش کردن من چقدر سخت و دردناکه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــ
اى صمیمی اى دوست! گاه و بى گاه لب پنجره خاطره ام می آیى. اى قدیمى اى خوب! تو مرا یاد کنى یا نکنى،من به یادت هستم. آرزویم همه سر سبزى توست. دائم از خنده لبانت لبریز! دامنت پر گل باد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــ
الکساندر دوما میگه : هیچ وقت قول یک پسر بچه را جدی نگیر! اما همیشه از تهدیدات یک دختربچه بترس !!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ\ ـــــــــــــــــــــــ
هر روز که بچه ای به دنیا می آید .نشانگر آن است که هنوز خدا به بشر امیدوار است
 دوستان را یاد کردن عار نیست با خبری کمتر از دیدار نیست دوستان را دوستی کن در حیات بعد مردن دوستی در کار نیست
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- -----\ ------------ ------
اگه عشقم حقیره ! اگه جسمم کویره ! اگه همیشه تنهام ! اگه خالیه دستام ! برای تو عاشق ترین عاشق دنیا
 اگر در صحنه زندگی به نا گه یکی از تارهای سازت پاره شد اهنگ زندگی را چنان ادامه بده که هیچ کس نداند بر تو چه گذشته است
 میدونی چرا تو بهار قزوین خلوت میشه؟ چون تو رشت فصل برنج کاریه
 برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است . وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند
 هی فلانی می دانی ؟ می گویند رسم زندگی چنین است... می آیند.... می مانند.... عادت می دهند.... ومی روند. وتو در خود می مانی و تو تنها می مانی راستی نگفتی رسم تونیز چنین است؟.... مثل همه فلانی ها....؟
 زن مثل ویروس می‌مونه، وقتی وارد زندگیت بشه، جیبت رو اسکن می‌کنه، لبخند رو دیلیت می‌کنه، مخت رو ادیت می‌کنه، برنامه‌هات رو دانلود می‌کنه، آخرش هم هنگ می‌کنی
 غضنفر میره جوراب فروشی میگه جوراب می خوام ، فروشندهه میگه مردونه؟ ترکه دست میده میگه :مردونه
دقت کردی همه چیزای خوب خانمن : خورشید خانم ، مهتاب خانم ، خانم گل ، ... اما همه چیزای بد اقایونن البته با عرض معذرت اقا دزده ، اقا گاوه ، اقا الاغه ، ..
 برای خریدن عشق هر کس هرچه داشت آورد،‌ دیوانه هیچ نداشت و گریست،‌ گمان کردند چون هیچ ندارد می گرید،‌ اما هیچکس ندانست که قیمت عشق اشک است
 وقتی خاطره های آدم زیادمی شه دیواراتاقش پرازعکس می شه؛اماهمیشه دلت واسه اونی تنگ میشه که نمیتونی عکسش را به دیوار بزنی!!!!
 سخت ترین سوال کنکور86 1-بارانی 2-افتابی 3-برفی 4-همه موارد در کدام یک از موارد زیر اح*مدی نزاد کاپشن به تن ندارد؟؟
 ترکه طرف تو خیابون داشته چش چرونی می کرده، یارو خفتش می کنه میگه: مگه خودت خوار مادر نداری؟ میگه:چرا ولی به این خوشگلی نیست
 اصفهانیه سربازی میره وقتی برمیگرده بابا و داداشش رو میبینه که با کلی ریش جلوی در هستند میزنه زیر گریه ومیگه من طاقت دارم بگین چی شده باباش میگه کره خر چرا ریش تراشوبا خودت برده بودی
 یک روز در خانه نیشسته بودیم دیدیم تیلیفونم زنگ زد تیلیفونه ورداشتم گفتم کیییییییییسته گفت لئوناردو داوینچی هسته
یه ترکه گاوداری داشته، مامور بهداشت میاد میگه به گاوات غذا چی میدی؟ ترکه میگه ان، گه، پهن، پشکل! یارو کلی جریمش میکنه. سال بعد میاد میگه چی میدی به گاوات؟ ترکه میگه جوجه کباب، چلوکباب، پیتزا! یارو دوباره کلی جریمش میکنه. سال بعد بازم میاد میگه چی میدی به گاوات؟ این دفعه ترکه میگه والا اول صبح نفری هزار تومن بهشون میدم برن هر چی دوست دارن بگیرن بخورن
 یَک روز بر خانه نَشَسته بودم داشتم تخمه نَ میخوردم یَک دف دیدم تیلفنم زنگ زد . گفتم ها کیسته ؟ گفت : ها . .. اییییی..... مدیرسایت یاهو بیدم ... گفتم : ها چطوری ... خوبی ؟ در سلامتی کامل به سر میبری ها ووووووو ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ گفت : ها . این یاهو مَسینجیر 8 قدیمی شده . اگه میشه 9 رو زودتر طراحی کن . گفتم : ها باشه .... بعد رفتم پشت کامپیوتر طراحی کردم و از ویلایت خودمان با بلوتوث فرستادمش آمریکا برای بیل گیتس و اون هم فروختش به شرکت یاهو
 آرزو دارم شبی عاشق شوی آرزو دارم بفهمی درد را تلخی برخورد های سرد را می رسد روزی که بی من لحظه ها را سر کنی می رسد روزی که مرگ عشق را باور کنی می رسد روزی که شبها در کنار عکس من نامه های کهنه ام را مو به مو از بر کنی
 ترکه و لره میرن اکس پارتی ، ترکه هلکوپتری میره لره با آرپی جی میزندش
 ترکه اسم بچه‌شو توی یه مهدکودک شبانه‌روزی تو لندن می‌نویسه که زبان یاد بگیره، سال بعد که میادببرتش، می‌بینه بچه‌های اونجا میگن: احبر، بابان گلدی
 ترکه میره خواستگاری، دختره سبیل داشته.... بهش میگه: چرا سبیل داری؟ دختره میزنه زیر گریه..... ترکه میاد دلداری بده میگه: مرد که گریه نمی‌کن
 امروز روز جهانی بهترین دوست های جهانه . اگه من یکی از دوست های خوبت هستم این رو برام بفرست و این پیغام رو برای همه بفرست . ببین چند تاش به خودت بر می گرده؟ اگه 7 تاش بهت برگشت بدون دوست داشتنی هستی
 یه روز یه ترکه با خانوادش می رن پارک، کنار حوض وسط پارک وسایلشون رو پهن می کنن، یه دفعه پسرش بهش می گه: بابا من چایی می خوام برام می ریزی؟ همون موقع یه لر خوشتیپ با نامزدش میان اونجا. بعد پدره به پسرش چایی می ده. بعد دیگه همین، بهشون خوش می گذره و اینا
 دیگه عوض شده شخصیت های کارتون های دوران کودکیمون تغییر کردند. آقای سکسکه عمل کرده, می ره سر کار و می یاد و زندگیشو می ک.ن.ه! الفی دیگه از هیچی نمی ترسه! آلیس, شوهر کرده, دو تا بچه ام داره و یه زندگی حقیر توی یه آپارتمان 50 متری ساده, آن شرلی هم موهاش رو مش کرده و هر شب تو یه پارتی تا صبح می رقصه. ای کیو سان کراکی شده و مخش تعطیل تعطیله! بامزی یه خرس بزرگ شد اما چند وقت قبل شکارش کردن ، پوستش رو می تونید تو اتاق خواب یه تاجر پولدار ببینید
 
از این پس بجای واژه اینترنت از واژه پارسی و ایرانی فیلترنت استفاده میکنیم
 به ترکه گفتند: بابات به رحمت ایزدی پیوست! گفت: رحمت ایزدی دیگه کیه؟!...... گفتند نه. منظورمون اینه که به دیار باقی شتافت...... گفت: منظورتون را نمی فهمم!!!..... گفتند: یعنی اینکه دار فانی را وداع گفت...... گفت:بازم نفهمیدم!....... گفتند:ای بابا...بابات رخت از این دنیا بربست....... بازم نفهمید!...... آخر سر عصبانی شدند و گفتند : ابله...بابای خرت! مرد....... گفت: خر ما که بابا نداشت!





درباره ازدواج بسیار گفته  و شنیده ایم. اما مطالبی که در زیر می آید شاید برای شما تازگی داشته باشد.


از میان ضرب المثل های ملل مختلف و همین طور سخنان شخصیت های بزرگ جهان پیرامون ازدواج شصت مورد را انتخاب کرده ایم. بسیاری از این حرف ها جنبه شوخی و مزاح دارد اما تعداد دیگری از آنها شاید وصف حال من و شما باشد! همین طور قسمت دیگری از این گفته ها می تواند برای عده ای حکم کلید راهنما را داشته باشد.


1-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)


2- مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )


3- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )


4- زنی سعادتمند است که مطیع " شوهر"  باشد. ( ضرب المثل یونانی )


5- زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )


6- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )


7- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. ( ضرب المثل آلمانی )



8- داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )


9- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)


10-داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )


11- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )


12- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )


13- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی )


14- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )


15- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)


16- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل ترکی )


17- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)


18- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )


19- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )


20- ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )



21- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. ( بورنز )


22- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. ( رولاند )


23- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است . ( ناپلئون )


24- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است . ( محمد حجازی)


25- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست ، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم . ( خانم پرل باک )


26- با زنی ازدواج کنید که اگر " مرد " بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)


27- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)


28- برای یک زندگی سعادتمندانه ، مرد باید " کر " باشد و  زن " لال " . ( سروانتس )


29- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( کریستین )


30- تا یک سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. ( اسمایلز )


31- پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. ( فرانکلین )


32- خانه بدون زن ، گورستان است . ( بالزاک )


33- تنها علاج عشق ، ازدواج است . ( آرت بوخوالد)


34- ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند ، اگر خوب گرفت هر دو " زنده " می شوند و اگر " بد " شد هر دو می میرند. ( سعید نفیسی )


35- ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی ، سه سال جنگ و سی سال تحمل! ( تن )


36- شوهر " مغز" خانه است و زن " قلب " آن . ( سیریوس)


37- عشق ، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق . ( بالزاک )


38- قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم ، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم . ( لرد لوچستر)


39- مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند ، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند. ( بن بیکر)


40- با ازدواج ، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش . ( سینکالویس)


41- خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید . ( پاستور )


42- ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. ( سقراط)



43- قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن . ( یکی از دانشمندان لهستانی )


44- مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. ( کارول بیکر)


45- من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . ( آگاتا کریستی)


46- هر چه متأهلان بیشتر شوند ، جنایت ها کمتر خواهد شد. ( ولتر)


47- هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند . ( جانسون )


48- زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد ، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست ، تحمل کند. ( کینهابارد)


49- اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند. ( شاو)


50- وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه کنی ، مهمان هایت را یک شب خوشحال می کنی و خودت را عمری ناراحت ! ( روزنامه نگار ایرلندی )


51 – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. ( ضرب المثل اسکاتلندی)


52 – با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن . ( ضرب المثل آلمانی )


53 – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی . ( شارل بودلر )


54 – دوام ازدواج یک قسمت رویِ محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا . ( ضرب المثل اسکاتلندی )


55 –  ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد. ( مثل سانسکریت )


56 – زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند . (ضرب المثل آلمانی )


57 – ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد. ( مارک تواین )


58 – ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی . (ولتر )


60 – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره آن اظهار نظر کنی. ( شارل بودلر )








روزها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت : " می آید. من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می دارد. " و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند ، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود : " با من بگو از آنچه سنگینی سینه توست ! " گنجشک گفت : " لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این توفان بی موقع چه بود ؟ چه می خواستی از لانه محقرم،‌ کجای دنیا را گرفته بود ؟ " و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.خدا گفت : " ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آنگاه تو از کمین مار پر گشودی. " گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود. خدا گفت : " و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی..." اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت. های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد...!








[ مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]

[ Designed By Ashoora.ir ]