گفتم: چرا دخترها با وجودی که از عاقبت دوستی های خیابانی مطلع هستند بازم به این ارتباطات روی می آورند؟

راضیه گفت: به نظر من کمبود محبت در خانه باعث میشه دختر به اولین محبت در خیابان واکنش مثبت نشون بده.


الهام گفت: تربیت غلط خانواده که دختر را از خطراتی که بیرون از خانه در کمینش هست آگاه نکرده. بزرگترها باید تجربیاتشون را در اختیارت فرزندانشان قرار دهند.


شیما گفت: دوستان بیشترین تأثیر را در گرایش دختر به این ارتباط دارند. وقتی دختر می بینه که دوستانش دائما در حال خوشگذرونی با دوست پسراشون هستند و از محسناتش تعریف می کنند فکر می کنه حتما خبریه و خودش عقب افتاده از بقیه.


سمانه گفت: وقتی ایمان و اعتقاد و معنویات آدم ضعیف باشه و عشق به خدا تو وجود آدم نباشه به این جور چیزا رو میاره. غفلت از یاد خدا باعث میشه آدم فعل حرامی را انجام بده و بعدش هزار تا بهانه و دلیل برای انجامش بیاره.


شیدا گفت: لجبازی با سخت گیری های بیش از حد خانواده هم عامل دیگه این رفتار هست. وقتی پدر خانواده دخترش را بیش از حد محدود کنه و نذاره حتی با پسرهای فامیل عادی صحبت کنه و تمام رفت و آمد های دختر را زیر نظر داشته باشه و اتاق و وسایل شخصی دخترش را بگرده دختر هم برای اینکه لج پدر و مادرش را در بیاره و عقده اش را یه جا خالی کنه، مخفیانه با یک پسر ارتباط برقرار می کنه.


سمیه گفت: حرف های پسر که دائما از محسنات دختر میگه مثلا میگه من تو را به خاطر نجابتت میون این همه دختر انتخاب کردم. تو با بقیه فرق داری. چشم های معصومت من را جذب خودش کرد و ... این جور حرف ها دل دختر را نرم می کنه و فکر می کنه حالا اونهایی که در دوستی هاشون با شکست مواجه شدند به خاطر انتخاب غلطشون بوده و من که دختر عاقلی هستم حتما درست انتخاب می کنم و مثل بقیه نمیشم.


میترا گفت: کسب تجربه می تونه دلیل دیگه باشه. دختر پیش خودش میگه حالا بذار این دوستی را هم تجربه کنم چه اشکالی داره؟ نهایتش اگه از این پسر خوشم نیومد چون ازدواج نکردم راحت می تونم باهاش قطع رابطه کنم.


وجیهه: آزادی بیش از حد به دختر دادن باعث میشه پدر و مادر از رفت و آمد فرزندشون غافل بشوند و دختر هر کاری دلش می خواد بکنه چون کسی نیست که سرزنشش کنه.


هانیه گفت: بی عقلی و بی فکری دختر عامل اصلیه و گرنه دختر اگه یه ذره اون کله اش را به کار بیاندزه و دوستانش را ببینه که به چه بدبختی گرفتار شدند خوشبختی خودش را به یک لحظه سرخوشی نمی فروشه.


مطهّره گفت: ممکنه دیدگاه دختر درباره ارتباط با پسر آشنایی قبل از ازدواج باشه و فکر کنه ممکنه این تنها شانس زندگی اون برای خوشبختی اش باشه و نباید به این شانس لگد بزنه.


ماریه گفت: بعضی وقت ها شکست در جریان ازدواج حالا نامزدی یا عقد باعث میشه دختر از همه مردها بیزار بشه و برای انتقام گرفتن از اونها با چند پسر ارتباط برقرار کنه و همه شون راسر کار بذاره.


سعیده گفت: تفریح و سرگرمی هم می تونه دلیل خوبی باشه.


شاهده گفت: وقتی خانواده آدم به هیچ چیزی معتقد نباشه دختر هم بهتر از این نمیشه. وقتی آدم تو نمازش و انجام واجباتش سهل انگاری کنه، دیگه به هیچ چیزی پایبند نیست.


نیکو گفت: متأسفانه مشکل این جور دخترها اینه که هنوز شخصیت و کرامت خودشون را نشناخته اند و نمی دونند که باید حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خودشان قرار دهند نه هنر پیشه های تلویزیون و سینما را.


کوثر گفت: تا وقتی باور نکنیم که امام زمانمون نظاره گر اعمال و رفتار ماست و نامه اعمالمون را بررسی میکنه شاهد این وضع هستیم.


شایسته گفت: اینترنت و چت هم در ایجاد اینطور دوستی ها خیلی نقش داره.